dinsdag 10 augustus 2010

portemonnee

Zoals beloofd!
Ik heb het portemonneetje natuurlijk niet zelf bedacht, maar hij is echt leuk om te maken.
Toen ik een keer met de kids naar K3 zat te kijken, kwam deze uitleg voorbij.

Om te beginnen neem je een drinkpak van anderhalve liter inhoud.
Daar knip je de onderkant en de bovenkant af.
Gelukkig heb ik een assistente die het pak even lekker schoonspoelt en afdroogt.



Vervolgens teken je op de brede zijde van het pak 1/3 deel van de lengte van het pak af.
Doe dit aan de bovenzijde.
Als er aan een zijde een naad loopt, dan op deze zijde aftekenen.


Knip aan 3 zijden de 1/3 deel af, zodat je een flap overhoud.
Vouw nu de smalle zijden in de lengte dubbel.
Dus beide zijnaden op elkaar.


Daarna in de breedte dubbelvouwen, tot aan de flap.

Op de binnenzijde van de flap een stukje klittenband plakken.


Nu worden alle afgeknipte randen afgewerkt met een leuk plakbandje.
Plak het plakband zo, dat het aan beide zijden zichtbaar is.


Door het plakband plakken is het pakketje wat uitgevouwen.
Even opnieuw in de breedte dubbelvouwen.

En bovenaan beide delen met de nietmachine vastzetten.

Plak het andere stukje klittenband op het eerste stukje, verwijder de folie van de plakstrip en vouw met de flap het portemonneetje dicht.
En dan ben je trots dat je zelf een portemonnee gemaakt hebt!
Kaya (1e foto) en Yva (onderste foto), bedankt voor jullie hulp!

3 opmerkingen:

  1. Ook een leuk idee voor kinderfeestjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker!
    Mijn meiden zijn 6 en 9 en vonden het erg leuk om te doen.
    Bedankt voor je reacties, erg leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog! Deze heb ik alvast even gemaakt...
    je hebt met mij erbij net één volger meer op je blog :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen